قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت

امضای قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره 18 قانون بودجه 1401 بین صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران

قرارداد عاملیت بند ه تبصره 18 قانون بودجه 1401 بین صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امضا شد.
بند ه تبصرۀ 18 قانون بودجۀ 1401 به شرکت‌های و سازمان‌های توسعه‌ای برخی از وزارتخانه‌ها برای کمک به سرمایه‌گذاری از منابع داخلی خود در برنامه های تحقق رشد و تولید، صادرات کالا و خدمات، حمایت از ساخت داخل و طرح (پروژه) های توسعه ای توسط بخش های خصوصی و تعاونی اجازه داده است. پیرو اجرای این بند و با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان، قرارداد عاملیت بند قانونی یادشده بین صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امضا شد. این قرارداد به امضای مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت رسید.
مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در آیین امضای این قرارداد ضمن اشاره به تکلیف دولت سیزدهم مبنی بر بومی سازی کاتالیست‌های صنعت تروشیمی گفت: خوشبختانه در نتیجه سلسله نشست‌ها و مذاکرات انجام شده از ابتدای امسال با کشورهای همسایه تاکنون حدود هزار تن کاتالیست تولیدی شرکت‌های ایرانی به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای شمالی صادر شده است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر عزم وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان داخلی افزود: لازم است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و فعالان صنعت پتروشیمی برای تکمیل چرخه و بومی‌سازی کامل این صنعت تمام توانمندی خود را به کار گیرند.
حمید حیدری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی را از شرکت‌های پیشگام در اجرای بند (ه) تبصره 18 دانست و افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پیشرو در اجرای بند (ه) تبصره ۱۸ است و حاکمیت و قانون‌گذار در تبصره ۱۸ قانون بودجه برای توسعه اشتغال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت بار اول ظرفیت‌های بسیار خوبی را فراهم کرده است.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ضمن اشاره به خدمات صندوق پژوهش و فناوری نفت به شرکت‌های دانش بنیان گفت: این صندوق نهاد حامی و مالی صنعت نفت برای ارائه خدمات مالی و اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان است و بیش از            ۳6 درصد سهام این صندوق مربوط به شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی است. وی در ادامه با اشاره به اعتباربخشی به قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت نفت توسط صندوق پژوهش و فناوری نفت افزود: در حال اجرای سازوکار اعتبار اسناد ریالی برای صنعت نفت برای شرکت‌های دانش بنیان هستیم و سال آینده بیمه محصولات و کالا را اجرایی خواهیم کرد. امیدوارم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم اقدام‌های بسیار خوبی که در این چندماه برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرده‌ایم را با امضای این قرارداد توسعه دهیم.
Image